سلامت و تغذیهمجله یوشاتی

با این راهکارها از شر چربی بدن خلاص شوید

اینکه به فکر سلامتی خود هستید و قصد دارید تا چربی بدن خود را از بین ببرید یا کاهش دهید، بسیار مهم و امیدوار کننده است. زیرا برخی به درصد چربی بدن خود اهمیت نمی‌دهند و بی اطلاع از عوارضی هستند که ، به دلیل افزایش چربی بدن بروز می‌دهد. انباشته شدن چربی در بدن علاوه بر اینکه سبب بیماری و خطر انداختن سلامتی بدن خواهد شد، فرم اندام را هم تغییر می‌دهد. به طوری که اکثر افراد از این امر ناراضی هستند. اما در این مطلب چندین راهکار برای از بین بردن چربی بدن برایتان آورده‌ایم.

لازم به ذکر است که، علاوه بر رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی بسیاری از عوامل دیگر باعث کاهش وزن و از بین رفتن چربی بدن می‌شود. خوشبختانه، می‌توان گفت این راه حل ها آسان هستند و نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد ندارند. اگر نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید، این مژده را به شما می‌دهیم که به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن، از شر چربی بدن خلاصی یابید. این نکات عبارت‌اند از:

حذف چربی بدن با تمرینات قدرتی 

تمرین قدرتی، نوعی ورزش است که برای از بین بردن چربی های اضافه بدن از آن کمک می‌گیرند. به طور معمول، در این تمرینات از وزنه‌ها بکار می‌گیرند و با آنها تمرین می‌کنند. تمرینات قدرتی علاوه بر حذف چربی بدن و چربی سوزی، برای سلامت بدن هم مفید است. به کمک این تمرین می‌توانید از بزرگ شدن شکم جلوگیری کنید، و چربی‌های شکم را از بین ببرید. بیشترین چربی در نقطه شکم احاطه می‌شود که نوعی از چربی خطرناک است.

تمرین قدرتی - کاهش وزن - چربی سوزی

بنابراین به کمک تمرینات قدرتی می‌توان، چربی‌های اضافه بدن را از بین برد و بعد از گذشت ۱۰ هفته از این تمرینات به صورت منظم، چیزی در حدود ۴ کیلو از وزن کم خواهد شد. تمرینات هوازی را با تمرینات قدرتی همراه کرده و در مدت زمان کمتری تأثیر مثبت بر حذف چربی بدن را ببینید.

رژیم غذایی همراه با پروتئین بالا

قرار دادن غذاهای با پروتئین بالا در رژیم غذایی، می‌تواند یک راه مؤثر در کاهش اشتها و وزن شما باشد. مطالعات نشان داده که مصرف پروتئین، از جمع شدن چربی در شکم پیشگیری، سبب کاهش وزن و متابولیسم بدن می‌شود. سعی کنید در رژيم غذایی خود و در طول روز، چندین بار از مواد غذایی با پروتئین بالا مصرف نمایید. این امر سبب تقویت چربی سوزی خواهد شد. برخی از نمونه‌های غذایی غنی از پروتئین را می‌توان به گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ، حبوبات و محصولات لبنی اشاره کرد.

مصرف پروتئین - کاهش وزن - چربی سوزی - حذف چربی بدن

دمنوش بنوش و لاغر شو 

یکی از راه‌های بی‌خطر و بدون عوارض برای حذف چربی بدن و کاهش وزن، استفاده از دمنوش های گیاهی است. برای لاغر شدن می‌توان از خیلی دمنوش ها استفاده کردو نظیر چای سبز، ترکیب چای سبز و لیمو، کرن بری، دمنوش بلوبری و خیلی های دیگر. اما اینکه این دمنوش ها را از کجا تهیه کنید که کیفیت مطلوب و فاقد اسانس و مواد افزودنی باشد، امری مهم است. قبل از مصرف دمنوش ها اگر مشکلی دارید یا به بیماری مبتلا هستید، باید آن را در نظر گرفته و سپس دمنوش لاغری را مصرف کنید.

برای لاغر شدن و حذف چربی بدن تان، از همین حالا شروع به عمل کردن کنید. اگر به دنبال دمنوش های لاغری باکیفیت هستید، لینک زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد.


خرید دمنوش نیوشا


منظم بخوابید

کمی زودتر بخوابید و از دیر خوابیدن بپرهیزید. بین داشتن خواب کافی و کاهش وزن ارتباط مستقیمی وجود دارد. بر اساس تحقیقات بین کسانی که ۷ ساعت می‌خوابند با کسانی که ۵ ساعت در شبانه روز می‌خوابند، نشان داده شده که افرادی که ۵ ساعت خوابیده بودند، بیشتر دچار اضافه وزن شده‌اند. داشتن خواب کافی (یعنی حداقل ۷ ساعت)، در حدود ۳۳ درصد احتمال کاهش وزن را افزایش می دهد. برای کمک به چرخه خوابتان، برای خود یک تایم خواب را برنامه ریزی کرده و  مصرف کافئین را محدود کنید.

خواب منظم - کاهش وزن - چربی سوزی

در رژیم غذایی خود سرکه را جای دهید

سرکه خواص درمانی بسیار دارد و برای سلامتی مفید است. مصرف سرکه علاوه بر سلامت قلب و کنترل قند خون، سبب حذف چربی بدن و کاهش وزن می‌شود. اگر روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه را در برنامه غذای خود جای دهید، کاهش وزن چشم گیری خواهید داشت. همچنین در مدت ۱۲هفته بعد از مصرف سرکه، چربی شکم و دور کمر از بین می‌رود.

برخی برای این امر، سرکه سیب را با آب رقیق کرده و چند بار در روز با وعده غذایی مصرف می‌کنند. سرکه را می‌توانید در تهیه سس‌های خود هم به کار ببرید. سرکه به کاهش چربی بدن کمک بسیاری خواهد کرد.

فیبر مصرف کنید

غذاهای فیبردار کمک زیادی در کاهش وزن و حذف چربی بدن می‌کنند. افزایش مصرف فیبر سبب کاهش اشتها می‌شود و احساس سیری ایجاد می‌کند. ۱۴ گرم فیبر در روز با کاهش ۱۰درصدی مصرف کالری همراه خواهد بود. میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه های غلات، آجیل و دانه ها چند نمونه از غذاهایی با فیبر بالا هستند، که می توانند باعث سوزاندن چربی و کاهش وزن شوند.

مصرف فیبر - مواد غذایی فیبردار - چربی سوزی - کاهش وزن

کاهش چربی بدن با قهوه

می‌توان گفت کافئین یک عنصر اولیه در مکمل چربی سوزی است. برای جلوگیری از از تجمع چربی بدن در نقاط مختلف، قهوه بنوشید . این نوشیدنی لذت بخش طرفداران زیادی دارد. افرادی که برای کاهش وزن و حذف چربی بدن از قهوه مصرف می کنند، باید آن را بدون مواد افزودنی (شیر، شکر، خامه و غیره) بنوشند.

مهمترین مزیت قهوه ، چربی سوزی و کاهش وزن است. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید آن را قبل از تمرین مصرف کنید. کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و این امر سبب شده، تا کالری بیشتری در طول روز سوزانده شود. برای تهیه قهوه با کیفیت جهت چربی سوزی می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.


خرید پودرقهوه نیوشا


این غذاها را بخورید

برای اینکه چربی بدن خود را از دست دهید و لاغر شوید، بهتر است از یکسری مواد غذایی بیشتر استفاده کنید. این غذاها عبارت‌اند از:

  • پروتئین: سفیده تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ
  • گیاهان: لوبیا، اسفناج، نخودفرنگی، کلم، مارچوبه

رژیم سالم - برنامه غذایی سالم - کاهش وزن - چربی سوزی

آب به حد کافی بنوشید

در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید. زیرا آب مواد مغذی در سراسر بدن را انتقال می‌دهد. کمبود آب سبب بروز برخی اختلال در بدن می‌شود. در طول روز سعی کنید تا ۸ لیوان آب بنوشید. به جای استفاده از نوشابه‌ها و دیگر نوشیدنی‌هایی که عوارض دارند،  آب مصرف کنید و از عوارض آنها در امان باشید. هیچ نوشیدنی سالم تر از آب پیدا نخواهید کرد.

صبور باشید

در کنار استفاده و رعایت نکات فوق، اندکی صبور باشید و هدف خود را برای حذف چربی بدن با قاطغیت ادامه دهید. اگر کمی زمان برد تا نتیجه بگیرید، نگران نباشید، وضعیت بدن هر انسانی متفاوت است. شما با اندکی صبوری و رعایت نکات فوق می‌توانید به اندام ایده‌آلی برسید و چربی های اضافه  بدن خود را از بین ببرید. حذف چربی بدن به آسانی انجام نمی‌شود، ولی مطمئن باشید که غیر ممکن نیست.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن