سلامت و تغذیهمجله یوشاتی

مواد جادویی برای دوپینگ حافظه

غذا برای بدن مانند سوخت یک ماشین است، که برای تامین انرژی بدن بسیار نقش مهمی را ایفا می‌کند. خوراکی‌ها تاثیر باور نکردنی در تقویت حافظه و ذهن انسان دارند. بنابراین اگر به دنبال تقویت حافظه یا مغز خود هستید و مایلید که همه نکات را در کمترین زمان در حافظه خود ثبت کنید، به گونه ای که از ذهنتان پاک نشود، یا تاریخ تولد عزیزانتان همیشه به یادتان باشد، باید به خوراکی و موادغذایی که می‌خورید توجه کنید. همچنین نکاتی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم، می‌تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه شما داشته باشد.

برای تقویت حافظه ماهی چرب بخورید

در مواقعی که راجع به تقویت حافظه و غذاهای مغزی صحبت می‌کنند، می‌توان گفت ماهی‌های چرب در بالای لیست هستند و مصرف آن بسیار توصیه می‌شود. ماهی‌های چرب شامل ماهی قزل آلا، ساردین است که سرشار از امگا ۳ هستند. به طور تقریبی ۶۰ درصد از مغز انسان از چربی ساخته شده و نیمی از آن، چربی نوع  امگا ۳  خواهد بود. مغز انسان برای ساختن سلول‌های مغزی و عصبی از  امگا ۳  استفاده می‌کند و این امر، برای یادگیری حافظه و تقویت آن بسیار ضروری است.

طبق تحقیقات، افرادی که به طور منظم ماهی پخته می‌خورند، دارای قدرت تصمیم گیری، احساسات و حافظه خوبی هستند. به طور کلی، ماهی چرب گزینه مناسبی برای سلامت مغز و تقویت حافظه است.

ماهی چرب - تقویت حافظه - خوراکی تقویت حافظه - قزل آلا

زردچوبه، نقشی در تقویت حافظه

این ادویه زرد رنگ، دارای مزایایی برای مغز است. کورکومین، ماده فعال در زردچوبه یک ترکیب قوی آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است و به تقویت حافظه ، پیشگیری از آلزایمر کمک خواهد کرد. کورکومین موجود در زردچوبه سبب افزایش رشد سلول های مغزی می‌شود و این خود، به تقویت حافظه بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید زردچوبه را یا به غذای خود اضافه کرده و یا به صورت چای استفاده کنید.
فواید زردچوبه - زردچوبه برای حافظه - خوراکی تقویت حافظه

کلم بروکلی 

یکی دیگر از خوراکی‌هایی که به تقویت حافظه بسیار کمک می‌کند، می‌توان به کلم بروکلی اشاره کرد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین K بوده و برای تشکیل نوعی چربی که به سلول‌های مغزی کمک خواهد کرد، ضروری است. کلم بروکلی شامل ترکیباتیست که از مغز در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

خاصیت کلم بروکلی - خوراکی تقویت حافظه - سلامت مغز - تقویت ذهن

دمنوش‌های گیاهی کمک خوبی برای تقویت حافظه

از مواردی که به تقویت حافظه و تمرکز شما کمک خواهد کرد، استفاده از دمنوش های گیاهی است که بدون عوارض هستند. این دمنوش ها به شما کمک می‌کنند تا حافظه‌تان تقویت شود، همچنین خاصیت آرامش بخشی دارند. سعی کنید روزانه دمنوش های گیاهی را در برنامه غذایی خود جای دهید، از اثرات مثبت آن شگفت زده شوید. شما می‌توانید برای این امر از پک تقویت حافظه و تمرکز ذهن نیوشا نوش  استفاده کنید.

دمنوش نیوشا - دمنوش گیاهی - دمنوش تقویت حافظه

روزانه آجیل بخورید

تحقیقات نشان داده که خوردن آجیل سبب سلامت قلب شده و داشتن یک قلب سالم با داشتن یک مغز سالم مرتبط است. آجیل حافظه را شفاف و تقویت کرده، دارای چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E می‌باشد. ویتامین E غشای سلولی را از آسیب‌های رادیکال آزاد محافظت کرده و باعث کاهش اختلالات ذهنی می‌شود.

سلامت مغز با تخم مرغ

تخم مرغ دارای مقدار زیادی مواد مغذی است، و زرده آن برای تقویت حافظه نقش مهمی را ایفا می‌کند. زرده تخم مرغ، حاوی مقدار قابل توجهی کولین است. کولین ماده مغذی بسیار مهم، که سیستم عصبی، حافظه و خلق و خوی را تنظیم خواهد کرد. خوردن تخم مرغ یک راه آسان برای گرفتن کولین می‌باشد. علاوه بر این، تخم مرغ ویتامین B، فولات و B12 دارد، که همه آنها در سلامت مغز و تقویت حافظه موثر هستند.

زرده تخم مرغ - فواید تخم مرغ - تقویت ذهن

دریافت ویتامین C

ویتامین C یکی از ویتامین‌هایی است که برای سلامت مغز و تقویت حافظه بسیار اهمیت دارد. ویتامین C را می‌توان یکی از عوامل کلیدی در پیشگیری از اختلالات ذهنی و آلزایمر معرفی کرد. بنابراین اگر می‌خواهید تمام ویتامین C را در یک روز دریافت کنید، یک پرتقال متوسط بخورید. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و با رادیکال‌های آزادی که می‌توانند به سلول‌های مغزی آسیب برسانند، مبارزه می‌کند. علاوه بر پرتقال، می‌توانید مقدار قابل توجهی از این ویتامین را از طریق فلفل، کیوی، گوجه فرنگی و توت فرنگی دریافت کنید.

ویتامین c - سلامت مغز - خوراکی تقویت حافظه

مصرف سبزیجات برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و کاروتنوئیدها هستند، که منجربه تقویت حافظه و قدرت مغز می‌شود. این سبزیجات حاوی ویتامین B است، که اثبات شده برای کمک به حافظه، تمرکز و سلامت مغز نقش مهمی را ایفا می‌کند. همچنین مقدار قابل توجهی اسید فولیک دارند، که عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد. سبزیجات برگ سبز عبارت‌اند از کاهو، کلم بروکلی، کرفس، اسفناج، برگ چغندر، آروگولا، کال(نوعی کلم)، جعفری، گشنیز و برگ خردل.

سبزیجات - سبزیجات برگ سبز - خواص سبزیجات - سلامت مغز - تقویت مغز

افزایش تمرکز با نوشیدن آب

برای بهبود تمرکز، نوشیدن آب به اندازه کافی در طول روز امری ضروری است. هر یک از کارها و عملکردهای بدن، به میزان آب بدن شما بستگی دارد. حتی ثابت شده که نوشیدن آب به اندازه کافی در طول روز، به تمرکز حافظه و فرآیندهای مغزی کمک بسیار خواهد کرد. بنابراین در طول روز سعی کنید به اندازه کافی (حداقل هشت لیوان) آب بنوشید.

نوشیدن آب - فواید نوشیدن آب - سلامت مغز - تقویت ذهن

سلامت مغز با جنسینگ

جنسینگ برای تمرکز ذهن، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغزی بسیار مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید سلامت مغز خود را افزایش دهید، این گیاه شفابخش را در برنامه غذایی تان به کار ببرید. شما می‌توانید جنسینگ را دم کرده و روزانه دمنوش آن را مصرف کنید. ارزش غذایی این گیاه آنقدر بالاست که آن را ریشه زندگی می‌نامند.
دمنوش جنسینگ - سلامت مغز - تقویت ذهن

پیشگیری از آلزایمر با قهوه

قهوه حاوی ترکیباتی مانند ویتامین، آمینو اسید و آنتی اکسیدان هاست. یکی از راه هایی که سبب تقویت حافظه شما خواهد شد، نوشیدن قهوه خواهد بود. قهوه میزان قابل توجهی کافئین دارد، که این امر خود سبب پیشگیری از آلزایمر می‌شود. این نوشیدنی محبوب می‌تواند اثرات مثبتی مانند افزایش هوشیاری و بهبود خلق و خوی بر روی مغز داشته باشد.

خواص قهوه - سلامت مغز - تقویت ذهن - خوراکی تقویت حافظه

به این نکات توجه کنید:
  • برای تقویت حافظه ، پیشنهاد می‌کنیم کندر بجوید.
  • از معجون جادویی کمک بگیرید. ( به این گونه که ۲۱ عدد مویز را ناشتا، در هنگام ظهر بعد و قبل از غذا چای اسطخودوس، همراه با شام چند عدد زیتون را همراه با شربت عسل استفاده کنید.)
  • عسل، شیره انگور، زنجبیل، دارچین را فراموش نکنید.
  • در طول روز چند ساعت را به مطالعه اختصاص دهید.
  • از گوش دادن موسیقی‌های تند بپرهیزید.
  • کودکان هر روز ماست بخورند، زیرا ماست حاوی امگا۳ و DHE است و برای رشد و سلامت حافظه بسیار اهمیت دارد.

داشتن یک حافظه و ذهن خوب، یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر افراد مایلند که از آن برخوردار باشند. همه چیز را به راحتی به ذهن خود بسپارند و هیچ قرار ملاقاتی را فراموش نکنند. اما آیا می‌توان به آسانی حافظه را تقویت کرد و از حضور ذهن خوبی برخوردار بود؟ با به کارگیری نکاتی که در این مطلب گفته شد، می‌توانید به راحتی صاحب یک حافظه خوب باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن