سلامت و تغذیهمجله یوشاتی

برای افزایش وزن طبیعی چه کنیم؟

در کنار افرادی که سعی دارند خود را لاغر کنند و به اندام ایده آلی برسند، یک عده‌ای هستند که در تلاشند تا افزایش وزن داشته باشند و برای رسیدن به این هدف خیلی از راه ها را امتحان می‌کنند. حتماً در اطراف خود کسانی را دیده اید که لاغر هستند و از این مسئله به هیچ وجه خشنود نیستند. همچنین مدام تلاش می‌کند وزن خود را بالا ببرد، اما متاسفانه به هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. برخی برای افزایش وزن و چاق شدن دست به خوردن قرص و داروهای چاق کننده می‌زنند. باید بگوییم شاید این داروها برای مدتی وزن را افزایش دهد، اما عوارض زیادی هم دارند و فرد بعد از قطع کردن آنها دوباره به وزن سابق خود بر می‌گردد . آیا درست است که به هر قیمتی به افزایش وزن برسیم ؟ در این مطلب نکاتی برای افرادی که مایلند افزایش وزن طبیعی داشته باشند جمع آوری کرده‌ایم.

تجربه افزایش وزن طبیعی با سیب

سیب دارای مواد مغذی و ویتامین‌های قابل توجهی است. خوردن و استفاده از ماسک این میوه، نقش بسزایی در سلامت پوست دارد. این میوه خوشمزه از کلاژن و الاستین تشکیل شده، که هر دوی آنها برای چاقی و نرمی صورت بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید افزایش وزن طبیعی داشته باشید و خیلی سریع چاق شوید، هر روز صبح سه تکه سیب را به همراه سه تکه هویج ترکیب کرده و آب لیمو شیرین به آن اضافه کنید و بنوشید. در مدت زمان کمی نتیجه مثبت  آن را خواهید دهید.

فواید سیب - افزایش وزن با سیب - افزایش وزن

برخی دیگر برای چاق شدن صورت خود از ماسک این میوه استفاده می‌کنند. برای تهیه ماسک سیب، این میوه را له کرده و آن را به مدت نیم ساعت بر روی پوست صورت خود بگذارید. بعد از نیم ساعت صورت باید به خوبی شسته شود.

معجزه سیب زمینی را جدی بگیرید

سیب زمینی فواید زیادی برای بدن دارد و به عنوان یکی از راه‌های افزایش وزن طبیعی شناخته شده. سیب زمینی دارای کربوهیدرات، مواد مغذی و ویتامین c است. از آنجایی که سیب زمینی از نشاسته تشکیل شده ، سبب افزایش انرژی می‌شود و استفاده از سیب زمینی آب پز وزن را زیاد می‌کند. برای اینکه تأثیر آن را برای چاق شدن چند برابر کنید، پیشنهاد می‌کنیم سیب زمینی پخته شده را به همراه کره مصرف نمایید. مصرف سیب زمینی به همراه سبزیجات و تخم مرغ، ارزش غذایی آن را چند برابر خواهد کرد.

خواص سیب زمینی - چاقی صورت - افزایش وزن با سیب زمینی - چاقی با سیب زمینی

معجزه دمنوش‌ها را  فراموش نکنید

شاید بتوان گفت یکی از راه‌های بسیار مؤثر در افزایش وزن طبیعی مصرف دمنوش های گیاهی به صورت منظم و طبق تجویز مشاور است. دمنوش های گیاهی همانطور که برای درمان بیماری ها و  کاهش وزن نقش بسزایی دارند، به چاقی و افزایش وزن هم کمک می‌کنند. در واقع می توان گفت یکی از راه‌های سریع و  بدون عوارض برای افزایش وزن است. افزودن مقدار کمی شیر و شکر به این دمنوش ها وزن بدن را زیاد می‌کند. به میزان شکری که اضافه می‌کنید توجه داشته باشید. مقدار کم هم افاقه خواهد کرد.


دمنوش های افزایش وزن را از اینجا ببینید*


جوانه گندم بخورید

شوربختانه، خیلی از خانواده‌ها مصرف جوانه گندم را نادیده می‌گیرند و به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. جوانه گندم حاوی مقدار زیادی املاح معدنی و ویتامین‌هاست. خستگی و بی حالی را رفع می‌کند و برای درمان سوء تغذیه مناسب خواهد بود. جوانه گندم علاوه بر اینکه برای کاهش وزن بسیار مؤثر است، می‌توان آن را یکی از راه‌های شگفت انگیز برای  افزایش وزن طبیعی دانست. برای چاق شدن ده دقیقه بعد از هر وعده غذایی جوانه گندم را به همراه ماست میل کنید.

خواص جوانه گندم - جوانه گندم و چاقی - افزایش وزن سریع

چاقی صورت با هویج

اگر می‌خواهید صورتی چاق و شفاف داشته باشید، هویج را فراموش نکنید. کافیست به مدت یک هفته از هویچ یا نوشیدنی آن استفاده کنید و تأثیر آن را ببینید. هر زمانی که نیاز به تنقلات دارید، هویج بخورید.

افزایش طبیعی وزن با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن های سالم شناخته شده و مصرف آن خواص بسیاری دارد. این روغن علاوه بر اینکه برای درمان بیماری‌ها بسیار مناسب است، استفاده بی رویه آن سبب چاقی و افزایش انرژی خواهد شد. قابل توجه اینکه، از این روغن می‌بایست در انواع سالاد، سوپ و دیگر غذاهای روزمره ‌تان ترکیب نمایید. از سرخ کردن روغن زیتون به شدت خودداری کنید. چرا که در هنگام سرخ شدن سبب تولید سموم بسیار خطرناک می‌شود.

نوشیدن آب 

یکی از نکاتی که همیشه باید به آن توجه داشت، نوشیدن آب کافی در طول شبانه روز است. نوشیدن آب علاوه بر اینکه سموم بدن را پاکسازی می‌کند، می تواند کمک خوبی برای تقویت و چاقی صورت باشد. اگر مدام در حال تمرین ورزشی هستید، توصیه می‌کنیم در طول تمرین حتماً میزان کافی آب بنوشید. چرا که نوشیدن آب در این تایم، آب میان بافتی پوست صورت را تأمین و سبب چاقی صورت خواهد شد. باید در طول روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

فواید نوشیدن آب - چاقی صورت - افزایش وزن بدن

چاقی با مصرف پروتئین زیاد 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ضروری در برنامه غذایی مصرف پروتئین در طول روز است. عضلات، پوست و مو، ناخن و استخوان‌ها به کمک پروتئین ساخته و تقویت می‌شوند. اگر می‌خواهید افزایش وزن طبیعی داشته باشید، به سراغ پروتئین بالا بروید. برای اینکه بخواهید وزن خود را با مصرف پروتئین ها افزایش دهید، بهتر است در ابتدا از میزان کالری بدن خود مطلع باشید. در صورتی که میزان کالری دریافتی بدن بالاتر از میزان مورد نیاز بدن باشد، سبب افزایش وزن خواهد شد. می‌توان تخم مرغ، گوشت، ماهی، شیر، پنیر، سویا، ذرت و لوبیا را جزء مواد غذایی غنی از پروتئین نام برد.

ترکیب آجیل و خرما

از مواد غذایی که به افزایش وزن طبیعی کمک می‌کند و بیشتر از همه سبب چاقی صورت می‌شود، مخلوط آجیل به همراه خرما است.  ترکیب آجیل و خرما برای روش افزایش طبیعی وزن به «سبک حب ۴ مغز» است. در این روش شما نیاز به چهار مغز بسیار مقوی  که شامل پسته، خرما، بادام و فندق دارید. برای تهیه حب باید هر کدام از مغزهای نام برده را به همراه دو عدد خرما ترکیب کرده و به شکل حب در بیاورید. در طول روز چهار تا پنج بار این حب ها را بخورید تا سبب افزایش وزن و چاقی گردد.

خواص آجیل - افزایش وزن سریع

تأثیر ورزش در افزایش وزن طبیعی

برای کمک به چاق شدن در روز ورزش کنید. ورزش کردن علاوه بر تضمین سلامتی، اشتها را زیاد خواهد کرد و در نتیجه به افزایش وزن کمک زیادی می کند. شنا سوئدی، اسکات و کرانچ انجام دهید و بعد از تمرینات ورزشی خوراکی های با پروتئین بالا مصرف نمایید. در ورزش هایتان حتما وزنه ها را جای دهید. بهتر است بگوییم که با وزنه تمرین کنید. زمان تمرین به وزنه را به یک ربع برسانید و سپس حاضر شوید و به سرکار خود بروید. اگر وقت ندارید که به باشگاه بروید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در خانه به نمرینات ورزشی بپردازید.

ورزش و چاقی - فواید ورزش کردن - ورزش و افزایش وزن

دفعات وعده‌های غذایی را زیاد کنید

اگر قادر به خوردن حجم زیاد غذا در هر وعده غذایی نیستید و زود سیر می‌شوید، بهتر است تعداد دفعات غذایی خود را زیاد کنید. به طور مثال می توانید برای خود شش وعده غذایی کوچک در طول روز در نظر بگیرید. شما باید هر سه یا چهار ساعت یک بار وعده کوچک غذایی استفاده نمایید.  البته توجه داشته باشید که تا نیم ساعت قبل از غذا و در طی غذا خوردن آب و مایعات ننوشید. زیرا نوشیدن مایعات سبب پر شدن معده شده و در نتیجه از اشتها پیشگیری خواهد کرد.

راه‌های افزایش اشتها را تمرین کنید

  • غذاهای باب میلتان را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  • در زمان غذا خوردن برای خود یک فضای آرامش بخش و به دور از هر گونه استرس فراهم آورید.
  • ورزش می تواند اشتهای شما را تحریک کند.

افزایش وزن طبیعی با ذرت

یکی از خوراکی هایی که به افزایش وزن طبیعی بسیار کمک می‌کند، مصرف ذرت بوداده یا پاپ کورن است. اگر پاپ کورن را به همراه کره مصرف نمایید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. پاپ کورن حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که برای چاق شدن بسیار تأثیر دارد. از پاپ کورن یا ذرت بوداده در ساعات مختلفی از روز که بیکار هستید،  یا حتی تایم تماشای تلویزیون و هر زمان دیگری استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که زمان مصرف پاپ کورن به زمان مصرف وعده های غذایی شما نزدیک نباشد.

ذرت بو داده و چاقی - افزایش وزن - چاقی طبیعی

شما می توانید با یک اراده قوی و تغییر سبک زندگی به افزایش وزن خود کمک کنید. اگر از لاغری رنج می برید و مایل هستید تا به یک اندام ایده آلی برسید، به هیج وجه به سراغ راه حل های خطرناک که عوارض بسیار دارند نروید. با شیوه و خوراکی هایی که در این مطلب معرفی کردیم می توانید افزایش وزن طبیعی داشته باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن